Världens största knäskydd...

Förra helgen var jag hemma en runda, var skoj :-) fick träffa massor med folk som jag saknat, men hann ju inte med alla... fast alla är ni välkomna upp hit till Orsa och hälsa på mig! Är bara trevligt :-D Körde upp sen i måndags, fy fan, det jobbigaste jag gjort på länge....8 h, hade ont i hela kroppen sen...nacken var död....huvudvärk också, och jag som aldrig har huvudvärk...

När jag var hemma var jag hos ortopeden på återbesök, sista återbesöket...han avslutade med att säga
                                                       "Nu hoppas jag att jag aldrig får se dig igen!!
                                                                  Och jag sa: Jag får instämma..."
Och det är ju faktiskt så! Även om jag gillade honom starkt, han var lite snygg också;-) så hoppas jag ju inte jag får besöka honom i skade-ärende igen...Han gav mig iaf världens största knäskydd att ha när jag spelar fotboll. Lite klumpigt, men man vänjer sg rätt snabbt. Tycker inte om alla Förslöv-spelare bara som klagar på att alla VK-spelare är så klena och alltid har knäskydd... Vi har helt enkelt värdefullare kroppar att vara rädda om... ;-)
Nämen mitt knä är inte tillräckligt stabilt för att spela utan skydd heller...kände jag till och med själv när ortopeden drog i benet åt alla möjliga håll att det ena är lite ostabilare än det andra och går att dra i mer än det andra...men med skyddet känns det säkert! Fick spelat en match när jag var hemma, men jag är inte i matchform för fem öre kändes det som...mina ben vill inte riktigt göra som min hjärna vill....vilket är lite irriterande...
 
Vi har haft rätt slapp vecka nu....eller ja, man har ju att plugga tll tentan när man e ledig ändå så...men denna veckan har vi typ bara gått ett par timmar på tre dagar och nu är vi lediga till tisdag. :-D Fast det tråkiga är ju att en del åker hem då...iaf de som bor inom 15 mil härifrån... Men vi är rätt många kvar ändå! Har planer på att åka upp till Orsa Grönklitt och kolla in Björnparken i helgen! Jag kommer bli som ett litet barn! Se riktiga björnar och tigrar fanns där också och andra djur! Coolt....! Sen får vi väl se, skulle ju inte förvåna om det blir lite party till helgen också, men känner mest för en lugn helg....så får väl se...Kanske kan vara lite duktig och plugga lite också!

Ikväll ska jag in till Mora och testa på passen på gymmet. Ska bli spännande o se om de har bra...hoppas det! Saknar Båstads gym, för det e bättre än detta...gick ju såklart på gymmet nu när jag var hemma :-) mitt favoritpass på fredagsmorgonen...ahh det var ljuvligt ;-P Var på ett pass här i Orsa igår som anordnades av Orsa Skidklubb, gratis;-P Men det var inte skonsam träning för mig! Hoppade o höll på så det knäckte i rygg o knän...jobbigt var det, men har inte fått nån träningsvärk så nej...det gillade jag inte...får man inte träningsvärk är det inget att ha ;-P 

När jag var hemma fick jag äntligen köpt ett köksbord på IKEA :-) så det har ajg satt upp i veckan, tog ett tag och blev ganska många svordomar...men tillsist så! Och kolla så fint det bev, var riktigt stolt när jag var färdig. En riktig Byggare Bob ;-) Blev bara några sneda skruvar...
image28


Lite jobbigt för jag har fått för mig att jag ska få syn på en älg nu när jag är ute och går om morgnarna(så duktig är jag!) Så varje morgon tittar jag mig runt i skogen efter älg...har inte fått syn på nån än, men det är lite jobbigt när jag fått för mig nåt för då tror jag verkligen det kommer bli så! Så denna älgen kommer snurra i min skalle varje morgon lång tid framöver nu... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback