Första veckan i Orsa

Nu har jag kommit lite tillrätta här i min lilla lägenhet i Orsa. Har inte fått fixat något köksbord än bara så har än så länge två flyttlådor ovanpå varandra som köksbord..men det går det också ;-P har nu iaf fått internet i lägenheten, vilket e skönt :-) 
Första veckan har varit väldigt hektisk. Typ gått upp, ätit frukost, gått till skolan o ha föreläsning, hem för lunch, föreläsning igen, sen har tvåorna här på skolan hållit en massa aktiviteter för oss hela veckan på kvällarna vilket ju har varit väldigt skoj men ska bli skönt med lite lugnare nästa vecka! I fredags hade vi nollning...inte så farligt faktiskt, lyckades få ett rått ägg på mig bara men annars klarade jag mig bra.
Annars var det lekar med
- Fånga ägg (vilket jag då råkade misslyckas med ett av äggen... :-S)
- Irländsk julafton (då man springer 10 varv runt en stolpe med huvudet ner mot marke för att sen försöka ta sig tillbaka till de andra i laget utan att ramla helt...)
- Äta en massa godis jordnötsringar, ostbågar m.m. så fort som möjligt utan att använda sina händer... 
- Smälla ballonger utan att använda händerna, utan man får typ sätta sig på varandra med ballongen emellan...
och många fler...kul var det iaf!
I går var här Aqua Jam-tävling eller Snow Camp (fattade aldrig riktigt vad tävlingen hette...) Skitcoolt, de har liksom ett högt hopp som de åker nerför med skidor eller snowboard och sen ska de göra olika hopp som de får olika poäng för. Sen landar de i vattnet! Här är lite bilder från tävlingen igår.

image14

Snyggt målat på hopptornet var det!

image15

Här är en som ska göra en snygg volt innan han hamnar i vattnet...

image17

Och här står dem redo för att åka! Tornet är nog en 15-20 meter högt och jag fattar inte hur dem vågar...fast det är nog inte så läskigt när man väl testat...

image18

Dem ser rätt komiska ut i sina kläder...

Efteråt på kvällen var det fest på Orsa Stadshotell ;-) var helt ok faktiskt, usel musik o tequilan kostade 60 spänn bara, men vi hade rätt skoj ändå! Är många trevliga prickar man har hamnat med här, klart överskott på tjejer bara ju, men man överlever ...till och med jag!! ;-P

Har tränat fotboll med Moras damlag här också faktiskt, jag och en annan tjej här på utbildningen åkte in i torsdags och tränade med dem. Vi hade träfft deras tränare innan i Mora, för han jobbade i en affär vi var inne i och frågade, när han fick höra vi gick på Scott(skolan heter det) om vi spelade fotboll. Så vi var hjärtligt välkomna att åka di o träna, o det var kul! Västra Karup ligger ju i en helt annan klass än dem här tjejerna... ;-) men det var trevligt ändå! Glänste ju såklart o satte en boll i krysset när vi spelade, men men... ;-P

Har bokat hemresa för 5 dagar den 12-17 september, så då kommer jag hem en runda :-) tills dess får ni klara er utan mig... :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback