Lill-lördag idag!! ;-D

o jag e så grymt partysugen...jag har hållit mig lugn nu alltför många veckor...i natt drömde jag att jag var ute o festa loss o dansa en massa o kände hur det small till i knäet hela tiden o sa till folk flera gånger också:
 - ajdå där rök knäet igen...
det e nog ett tecken på att jag inte ska dansa...men det får jag ju ändå inte heller på ett par månader än...men det e kanske ett tecken på att jag inte ska gå ut o bli askalas såhär snabbt efter operationen...eller är det ett tecken på att det är dags att jag går ut o kör en Malin...(dvs. gå ut hårt, o öka...) hmm får nog se till helgen hur jag väljer att tyda denna drömmen ;-P fast om jag tänker efter ska jag nog inte försöka tyda mina drömmar...vet ju hur konstiga dem kan vara... :-S
 
tänkte ju egentligen hålla mig lugn denna helgen också men vet inte riktigt om jag klarar det...känner jag vill ut o träffa lite nytt folk... träffar dagligen Ingrid, broder Olof o andra Olof just nu...så ska jag inte bli alltför skadad får jag nog ta o försöka träffa annat folk med ;-P nä nu e ja nog för hård...träffar ju lite normalt folk också ;-) Det får bli smeknamn broder Olof på den ena Olof här (även om det inte e min bror så kallar man honom det ibland, e ju Ingrids bror liksom, precis som deras mamma inte e min mamma men jag ändå kallar henne mammis...lite skumt kanske) annars blir det allt för komplicerat med två Olof....

hmm...vi har kommit fram till på komvux att antingen var klass C(alltså vår då... :-S) väldigt tröga eller är det bara vi som vill bli läkare eller något annat där man behöver skyhöga betyg...för vår gamla klass är väldigt överrepresenterade på komvux...nu vet ju jag då att där inte e nån direkt från vår gamla kalss som tänkt bli läkare så vi får väl helt enkelt skylla betygen på Inger Värsting o Rädda Willy... fast jag går ju bara där som en hobby, sitter mest o stör dem andra... ;-P

Veckans citat #1: Stick iväg! (från Hipphipp...så ska sägas på ett visst sätt...o sägs lite för ofta just nu...)
Veckans citat #2: Ohh, detta e va ja kallar ett riktigt gottebord (sagt av mattelärare Anders på sin breda trellebrogs-dialekt när han fick syn på alla formler som var med i broder Olofs mattetal, kanske inte riktigt vad jag skulle kalla "ett gottebord" men men man har ju olika syn på saker här i livet... ;-P)

Veckans oväntade: En av våra "mattepals" som för en gångs skull lyckades sitta hela lektionen o räkna, han gick aldrig ens till datan en runda!! Tur broder Olof o jag inte slog vad för jag hade aldrig trott han skulle stanna hela lektionen...det hör inte till vanligheterna direkt...

Veckans väntade: Att Olof inte har följt med mig ner till komvux o räknat matte denna veckan...vem trodde man skulle få dit honom så här snabbt igen liksom...var ju trots allt bara en vecka sen han var där sist...

Veckans tjuv: Hehe...ja har man ingen miniräknare eller gradskiva så får man ju bara "råka" Ingrids o broder Olofs slinka ner i väskan... ;-)

Veckans hungriga: Broder Olof...antingen har han pratat om mat eller godis eller om att ringa Malin o se om hon kan köra hit med lite bakelser från Knutjöns, eller så har han ätit.... ;-P

Veckans fjäskare: Broder Olof o Ingrid när det börjar närma sig slutet på "skoldagen", då vankas det ju skjuts hem i "Hannas buss"  ;-P

Veckans irritationsobjekt: Får nog bli jag själv...har haft väldigt många irriterande saker för mig när jag, Emil, broder Olof o Ingrid suttit o jobbat matte i veckan...sitter o spelar med fingrarna o kör hela tiden med "kolla här, kan ni göra såhär" kan nog vara många andra ambitiösa stackare som vill döda mig ibland...

Veckans tantvarning: Känner mig ännu mer som en som rymt från ålderdmshemmet nu när jag har fått börja gå runt med en krycka istället för två...

Veckans njutning: Andra halvlek igår på matchen Lyon-Roma när Kim var med...det var fram med hakklappen som Evve brukar säga;-)

Veckans miss: Gjorde Per när han tvingade mig att köra till väla med honom i söndags för att köpa mp3-spelare till honom...för hans mp3-spelare fanns inte inne på lager vilket gjorde honom lite sur o han blev ju inte precis gladare när han fick gå i mina hasor inne bland damkläder o underklädesavdelningar i olika butiker på väla bärandes min handväska :-) ahh min egna "personal shopper" ;-P

Dagens skönaste: När nya Se&Hör kom idag o jag fick den som läsning perfekt till min frukost ;-)

...Också dagens jobbigaste: När pappa o Olof kom in i dag för att äta lunch precis när jag skulle äta frukost...(ok ja var kanske lite i senaste laget med frukost men jag hade sovmorgon idag...skulle inte göra nåt vettigt förrän sjukgymnasten halv 2) o ja gillar inte direkt att prata med folk innan jag ätit min frukost o föredrar nog att äta den själv...men det fick jag ju absolut inte utan pappa o Olof skulle ju sitta där o irritera mig..men jag tycker ändå jag klarade det rättså bra!!

Sjukgymnastiken var förresten lite mer ansträngande idag! Var till och med rätt törstig efteråt! Fick göra lite nya övningar som gjorde mig svintrött i det andra benet som jag stod på...inte det jag jobbade med för jag får ju inte ha så värst hög belastning på...bara så det känns lite typ...ja får då som sagt gå med bara en krycka nu om jag vill...så nu har jag tränat hela tiden sen i måndags att gå rakt med en krycka...för jag e jävligt grym på att gå rätt med två kryckor :-P, men inte lika bra med en krycka...kan vara för att jag tycker det känns så larvigt att gå med bara en krycka så jag går hellre med två o sen slänger båda när jag tycker jag klarar det...när jag går runt här hemma går jag ändå runt mest utan nån krycka alls...får ju lugna ner sig lite när det börjar göra ont bara...

Var o bowla i måndags! Trevligt trevligt... Fick ingen strike denna gången men jag tror det har att göra med att jag inte kan ta i så mycket med mitt ben...får ju gå fram o stå still när man kastar klotet...så fick ju hur många som helst då där var bara en eller två käglor kvar fast att jag hade siktat perfekt så det borde varit en strike...o det måste varit för att jag inte kunde kasta iväg klotet så snabbt när jag inte kunde ta kraft från benen så mycket! ;-P jag kom iaf tvåa av fyra så lite nöjd kan jag väl vara men mamma var extremt nöjd med att hon vunnit o ville gärna poängtera det väldigt många ggr...det e ju alltid roligt o höra...särskilt om man e en extremt dålig förlorare... :-S

Ja...det som vi undrar nu nere på komvux är när Anton ska ta tag i sin matte och om Sofi klarar sin intensivkörkortsutbildning....to be continued... ;-)


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hanna! jag säger som jag alltid säger när olof klagar på att vi har hängt för mycket. Det är inte alla som får njuta av mitt underbara sällskap varje dag. Det är en lyx för eliten..

2007-03-07 @ 22:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback