Min 20-årsfest :-D

I Torsdags fyllde jag 20 år!! Och nej, jag har inte varit på Systembolaget än...mycket coolare och vänta lite ;-P Då, på själva födelsedagen den 6 December, väcktes jag av Pappa, Per o Humlan som sjöng så fint för mig (Humlan slickade mig mest i ansiktet...) Eller innan dess hade jag väckts några gånger av grattis-sms, vissa går upp väldigt tidigt och jobbar... :-S Men jag fick mer sång än det på min födelsedag! Lina o Sofia ringde från Malmö, och sen ringde det från Orsa o sjöng för mig i två olika omgångar, + att man då fick en massa grattis-sms under hela dagen! Jag var så nöjd... ;-)
Fram på eftermiddagen när Per slutat skolan åkte vi till mamma o Hans för att fira min födelsedag där. De bjöds på snittar o champagne! ;-) Också blev det ju blommor coh paketöppnande, många fina grejer :-) Till mat bjöds det på en av mina favoriträtter, paella! Världens godaste när Hans lagar! Efterrätt blev glöggkaka, med tomtebloss i!
                      

image43

Efter det tog jag och mamma en promenad för jag hade lite spring i benen och var tvungen att röra mig lite ;-P
Då skulle vi ta ett fint mamma-dotter kort med hjälp av självutlösaren på min nya kamera jag fått av pappa på morgonen! Bara det att jag råkade ställa in den på att den skulle filma, så vi stod där och väntade och väntade, så istället blev det en väldigt tråkig video... men sen tog vi ett kort med!
image44 

På fredagen den 7 december var vi nere i Lund och kollade på HippHipp-föreställningen! Inte riktigt HippHipp-stuk nu ju utan de har ändrat lite, men det var roligt ändå! Publiken var delaktiga en massa nu, jag fick bland annat applåder av alla 500 i publiken+Anders o Johan(HippHipp-killarna) för att jag fyllt 20 dagen innan och dessutom kom jag tvåa (av 500!) i en frågesporttävling, fick ju lite experthjälp men men... ;-P Efter det åkte vi till Malmö till familjen Jönsson (det var vår familj och deras som var och såg föreställningen) där de bjöd på en annan av min favoritmat, paj! Detta i deras nya hus, där för övrigt larmet på vår bil gick 2 ggr och larmet på ett av husen där gick en gång...så man undrar ju lite vad det var för område dem flyttat in i ;-P

På lördagen sen den 8 december hade jag då tillsist Öppet Hus hemma på gården! Och det kom mer folk än vad jag trodde jag kände! Runt 70 pers fick jag och pappa ihop det till när vi kollade gästboken dagen efter... Men det var riktigt, riktigt kul! jag njöt hela dagen!! :-D Från 14.00 och mer än 12 timmar framåt var där folk hela tiden. Det blev ingen paus runt 17.00 som det rukar bli vid Öppet Hus, utan folket bara välde in! Pappa hann aldrig ut och mata sina små grisar... ;-P Han fick även göra en extra potatisgratäng vid 19-tiden då det välde in 20-25 killar som är glada för potatisgratäng ;-P
image45

Här håller jag på att öppna mitt "Orsa Survival Kit" som Ingrid pysslat ihop så snyggt! Där fanns bland annat te, nagellack, plåster, lypsyl för extra kallt väder, choklad, varma yllesockar, näsdukar, ljus... En sån typ av överraskningslåda jag bara älskar!! Extra snygg inklädd i rött, glansigt papper! Får du många plus för, Ingrid! :-)
Det som tydligen blivit en tradition då jag har födelsedagsfest (eftersom det hände på min 18-årsfest också...) är att utegranen ska prydas med killarnas kalsonger! Så det var många som körde fransmannen inne på min fest...  ;-P I år blev granen även prydd med en bh! Very nice! ;-)
image46

Ja det var en riktigt rolig dag med "crazy tequila" (saltet i näsan, citronen i ögat...jag är dock inte så dum ;-P), många småbarn som kommit till i släkten på senaste tiden, som var väldigt roande! En fin present var pappret jag fick av Alfred, han är mycket för att klippa nu och gav mig ett vitt A4 där det var klippt här och var i hörnen,den var fin! Andra presenter var tex. kamera, vin, champagne, tequila (såklart! ;-P), guldkedja, silverkedja med en rosa dalahäst ;-), ljus i olika storlekar och dofter, parfym, choklad, resväska, pyjamas med gosiga tofflor, massa blommor, presentkort på kläder, massage och systembolaget, pengar, smycken, vinkaraff, stegräknare, filmer, bok, tröja m.m. Jag har aldrig fått så mycket grejer nånsin på en födelsedag tror jag!
Här har vi presentbordet, fast allt fick inte plats där på... :-S
image47

Det var riktigt roligt och få ett sånt stort paket som resväskan var i! Tror inte jag har fått ett sånt stort paket sen jag var typ 10-12 år och fick en skrivbordstol i julklapp! Men då var det ju tävling vem som hade högst julklappshög också ;-) Men det är iaf riktigt roligt att få öppna ett mega-paket! ;-P

Tre grejer jag sett i Orsa idag som man inte ser hemma:
Snö, en dam med en spark och när jag var ute och gick mötte jag två killar när jag gick på bron, fast de gick bredvid...på ån... här är som sagt ganska kallt nu... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback