The end of a lovely season!<3

Som sista person lämnade jag igår vår underbara säsong i Bodrum! Jag och Challe var kvar till sist, hon åkte i torsdags med de sista gästerna och jag stannade till igår då jag tog båten först till Kos och sen fick en heldag där, var riktigt kulturell och besökte gamla historiska lämningar och kikade runt! Mysigt. Kunde låsa in min mega väska i hamnen också så jag slapp dra runt på den, perfekt! De stora skillnaderna mellan de 20 minuterna som skiljer Bodrum och Kos åt är att på Kos får du lime till allt du beställer, i Bodrum är lime typ fridlyst, omöjligt att hitta! Sen cyklade alla på Kos, verkade som man tog cykeln vart man än skulle, i Bodrum ser du inte så många cyklar... Där åker alla runt i bil, helst en person per bil också... Sen är det ju priserna också, allt är ju så sjukt mycket dyrare i Grekland än i Turkiet!
Efter en dag på Kos hamnade jag på samma båt som hela Rhodos fotbollslag till Rhodos, inte alls fel! Mycket att vila ögonen på;-) Till det kom en gammal grek och bjöd mig på frappe och sen snacka vi om Grekland och Turkiets relation samt Greklands ekonomi. Båten stannade också på Rhodos lilla söta grannö Symi, där jag var på besök förra året. En riktigt pittoresk hamnstad finns där så när vi la till i hamnen gick vi upp och betraktade den vackra utsikten. Påminner om de italienska små byarna längs Amalfikusten!
 
Något väldigt komiskt var en annan man som började snacka med mig på båten. Han var turk och skulle till Rhodos på något affärsmöte. Jag frågade var ifrån i Turkiet han kom från. Och vi har en ort i Turkiet som vi alltid skämtar om, lite som man drar Norgehistorier drar vi Urfa-historier. Och var kommer denna mannen ifrån om inte Urfa. Jag höll på att dö av skratt! Jag frågade om han rekommendera en semester dit men han sa att inte just nu, fem av hans kompisar hade blivit dödade av en bomb från Syrien nu så det var inte riktigt bästa stället att åka till...Men jag har mött en riktig Urfa-man!
 Bästa kollegan Ali!
De sista dagarna i Bodrum blev det mycket fest... Men även lite mys med bowling, biljard och dartkväll! Hängde ihop med en turk där lite islutet, man måste ju ta in landet på alla sätt eller hur är det de säger i Hipphipp;-P En trevlig typ iaf! Men mest av allt kommer man ju sakna våra underbara turkiska kollegor, den agenten är den bästa jag haft! Vi har haft så många roliga dagar och kvällar ihop eftersom vi är i samma ålder. Men jag ska träffa dem igen, antingen för jobb igen eller för semester! 
 Goaste danskan Nadija, Ali samt Challe!
 
Men nu är det tre veckor på Rhodos som gäller, kommer bli lugnare än lugnast med väldigt få gäster samt få hotell! Men jag och Anna som jag ska jobba med här ska nog kunna roa oss ändå;-) Det är väldigt lugn trafik här nu om man jämför med Turkiet. Har knappt använta tutan ens här, och när jag gjort det har folk kollat lite konstigt på mig... Man väntar nog utan att använda tutan här tydligen! Men bra med lite lugnare grekisk trafik för att så sakta kuinna vänja sig sen vid den hederliga regelrätta trafiken i Sverige:-)
Det är dem gamla lägenheterna från förra året som vi bor i här på Rhodos igen, precis vid stranden med underbar havsutsikt, om än att de är slitna! Har även märkt att Jonas, min gamle kollega för Bravotours i Sharm el Sheikh samt Fuerteventura också jobbar här så det blev ett kärt återseende! :-) 4 november bär det hem till Sverige, läskigt känns det... :-S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback