Singapore nästa!

Nu har jag varit hemma i nästan fem veckor! Fem bra veckor som avlutades med att jag fick en riktig vinter med snö:-) Men nu är jag färdig med Sverige för denna gången och redo för att åka till Singapore idag. Denna gången kommer jag ju inte ha någon lägenhet att bo i utan jag kommer ju resa runt väldigt nu fram till mars, mellan Singapore och Malaysia. Jag klagar inte på att jag inte ska ha någon riktig fast punkt, jag får ju bli bortskämd med att bo på olika hotell hela tiden istället;-)  Men detta har ju gjort att jag inte tagit med mig alls så mycket packning som jag brukar, en backpackerryggsäck blir det denna gången och den väger långt långt under 20 kg:-) Det är främst skorna jag har skärt ner på...
Eftersom jag itne blir hemma över julafton detta året heller så fick vi firat en svensk jul lite tidigare! Sofia och Lina var hemma förra helgen också gjorde vi julgodis, jag bakade lussebullar, vi drack glögg, gick långpromenad i snön, gjorde värlens minsta snögubbe, pysslade ihop ett pepparkakshus (vilket är väldigt tålamodskrävande men resultatet blev tillsist bra!) kollade på Sound of Music och lyssnade på julmusik. Mys!
 
I veckan har jag firat födelsedag i dagarna tre! Först hos mamma, sen med kompisar hos Emma Persson och sist hemma med släktkalas. Känner mig riktigt bortskämd! :-) Nu har jag ju firat födelsedag utomlands i två år så det var kul att få bli firad på det gamla traditionella viset när man fyllde 25, även om jag älskat mina födelsedagsfirningar de senaste två åren också! En sak jag saknat som jag fick i år var väckning med födelsedagssång på sängen, kvart över sex kom dem in (Per börjar jobba sju...) och då hade jag vaknat till o från sen halv sex redan, som vanligt när man väntar sig födelsedagssång;-)
Nybliven 25-åring!
Jag har för första gången på många år även följt adventskalendern! Mysteriet på Greveholm (2), mysiga morgnar! Men nu får jag nog inte se mer, för minns jag inte fel så funkar inte SVTPlay utomlands...
Men nu ska jag ta min lätta backpackerryggsäck, bylta på mig lite lager på lager av sommarkläder och ta mig ner till tåget i Båstad för vidare färd mot Kastrup, flyg till Amsterdam och vidareflyg till Singapore. Imorgon vid 9-10 på morgonen svensk tid beräknas jag vara framme, om inte snön vill sätta några käppar i hjulet! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback